מטר הזהב – הסרטים הגרועים של השנה

Untitled-1

ברוכים השבים לטקס! אז כפי שראיתם, היו לנו לא מעט סרטים טובים השנה. אבל על כל סרט טוב שיוצא, יוצאים עוד עשרה שנעים בין "נחמד" ל"איום ונורא". היום אסקר את הסרטים הגרועים האלה, אלה שיצאתי מהם והרגשתי שהכסף והזמן שלי בהחלט בוזבזו ואין סיכוי לקבל אותם בחזרה. הפעם אני לא אדרג אותם כי הם גרועים ולא מגיע להם. חוץ מזה, זה שסרט אחד פחות גרוע מהאחר, לא הופך אותו ללא-גרוע. שוב, אני לא רושם פה סרטים "טובים" או "בסדר". יש סרטים שהיו גרועים אבל הצלחתי למצוא בהם נקודות אור מסוימות שהצילו אותם מלהיות נוראיים. כאן אני מציין את הממש איומים. אלה שרוצים לעקור אחריהם את העיניים ולקלל את המפיצים שהחליטו להביא אותם לארץ ולהתעלם מסרטים טובים יותר. אז קבלו את הסרטים הגרועים שיצאו השנה בקולנוע. אם ראיתם אותם – משתתף בצערכם. אם לא, יש לכם מזל.
קוד שמור
אני אוהב את ג'ייסון סטיית'האם. הוא באד-אס רציני, ואחד משחקני האקשן האהובים עלי. יש לו סרטי אקשן טובים כמו סדרת "המשלח", "קראנק", "בלתי נשכחים", "המכונאי" ועוד. אבל הוא גם השתתף בסרטים שהם לא ממש אקשן אך עדיין מהנים, כמו " סנאץ' " ו"הג'וב האיטלקי". בכל אופן, לא זכורה לי פעם שהתאכזבתי מסרט שהוא השתתף בו. ואז הגיע "קוד שמור". כמו "מקס פיין", הטריילר הזה גרם לי להתלהב מהטריילר רק כדי להתאכזב קשות בסרט עצמו.
סטיית'האם מגלם סוכן לשעבר, שאשתו נרצחת ע"י המאפיה הרוסית. לאחר שהוא רואה ילדה בורחת מאנשים ברכבת התחתית, הוא עוזר לה, ומגלה שהיא נרדפת גם ע"י הרוסים, ע"י הסינים וגם ע"י שוטרים מושחתים, והכל בגלל שהיא זוכרת בע"פ קוד לכספת המכילה סכום גדול של כסף. הוא לוקח אותה איתו ומחליט להגן אליה מכל האנשים המעוניינים בה. בגדול, זה נראה ונשמע כמו סרט עם פוטנציאל, אבל הוא מלא בדברת (לא מעט ממנה בסינית), וגם כשיש אקשן הוא לא משהו. אילו רק זה היה הסרט היחיד המאכזב היחיד השנה בו סטיית'האם מעורב. אבל…

safe

13
טוב, אני מניח שפה אי אפשר ממש להאשים רק את סטיית'האם, כי הוא לא בדיוק בתפקיד הראשי. אבל הוא לא מצליח להציל את הסרט הזה מלהיות גרוע. לא הוא, לא מייקל שאנון ולא מיקי רורק, שאין לי מושג למה הם הסכימו להשתתף בזה בכלל. עוד משהו מוזר שהוא שהסרט הזה בכלל מ 2010, אבל משום מה החליטו להפיץ אותו בארץ השנה. היה עדיף לכבר לוותר על הפצתו וזהו…
הסרט מספר על בחור צעיר הזקוק לכסף, וגונב את זהותו של אדם מת לאחר שהוא שומע שהוא עמד להשתתף באירוע עם פרס כספי גדול. האירוע הזה מתגלה כמשחק המוני של רולטה רוסית, בה אנשים עשירים מהמרים על זה שלדעתם יהיה השורד האחרון. הקטעים היחידים הטובים בסרט הם קטעי המשחק עצמו, בו המתמודדים טוענים אקדח, מכוונים אותו לראש האיש שנמצא מולם, מחכים שהנורה מעליהם תדלוק, ולוחצים על ההדק. למרות שהם די צפויים, הם מצליחים להיות קצת מותחים. הבעיה היא שהם מהווים די מעט מהסרט, שרובו הוא או דיונים משעממים בין המהמרים, או סיפורי רקע לא מעניינים של חלק מהמתמודדים. חוץ מזה, אתה יודע שהסרט שלך גרוע כש "50 סנט" משחק בו. בקיצור, "13", כמו האמונה התפלה, זה רע.

13

זה הבן שלי
המקרה של אדם סנדלר ממש עצוב. פעם נורא אהבתי אותו. גם אז הסרטים שלו היו טיפשיים, אבל גם מצחיקים. "האפי גילמור", "סדנה לעצבים", "אל תתעסקו עם הזוהאן". האם הם היו דביליים? כן, אבל הם גם ידעו להעלות חיוך על הפרצוף. אבל מתי שהוא קרה לו משהו לא טוב, לאדם, והסרטים שלו איבדו את ה"מצחיק" ונשארו רק עם ה"דבילי". סרטים כמו "מגודלים" או "לזרום עם זה". ל"ג'ק וג'יל" לא העזתי להתקרב בכלל, ובצדק. הוא נקטל בכל מקום אפשרי בערך, וזכה במספר מדהים של 14(!) פרסי ראזי (האוסקר של סרטים גרועים).
ואז הגיע "זה הבן שלי" וברוב טיפשותי החלטתי לתת לו צ'אנס בגלל חיבתי לאנדי סאמברג. הסרט מספר על נער המכניס את המורה שלו להריון כשהוא מאוד צעיר. הוא לא ממש אבא טוב לבן שנולד לו, וכשזה מתבגר הוא מחליט לנתק קשר איתו. לאחר שהאב מגלה שהוא בחובות ועומד להכנס לכלא אם לא ישלם אותם, הוא עושה עסקה עם מפיק טלוויזיה ואומר שיגרום לבן שלו להגיע למפגש איחוד עם אמו, הנמצאת בכלא, בשביל תכנית ריאליטי. הוא חוזר לחייו של בנו ימים ספורים לפני שזה עומד להתחתן, ומשם קורים כל מיני שטויות שאפשר למצוא בקומדיה של אדם סנדלר. ושוב, השטויות האלה לא מצחיקות, אלא בעיקר וולגריות ומביכות. אדם סנדלר "משחק" פה בצורה נוראית וגם עושה קול מעצבן, ואנדי סאמברג לא ממש עוזר למצב. לא משנה מה תחשבו עליו, אני מבטיח לכם שהסרטון הבא יותר טוב מהסרט כולו:

עסקה מגונה
אין לי הרבה מה להרחיב עליו, חוץ מזה שהוא מאוד משעמם. הסרט מספר על איל הון שנקלע לצרות כלכליות מנסה לעשות הונאה ולמכור את החברה לפני שיעלו עליו. לאחר שהוא עושה תאונה שבה נהרגת המאהבת שלו, הוא בורח מהזירה. לאחר מכן הוא מנסה להתחמק גם משוטר המנסה לקשור אותו לתאונה, וגם מבתו שמתחילה לחשוד שמשהו בחברה לא בסדר. נראה שריצ'ארד גיר וסוזן סרנדון לא באמת רצו להיות בזה כי הם לא מראים שום תצוגת משחק. גם טים רות', שחקן שאני אוהב בדרך-כלל, די מבוזבז פה. אז כן, סתם סרט משעמם.

arbitrage

הורג אותם ברכות
זוכרים איך אמרתי למעלה שברשימה הזאת אין דירוג? אז לא היה…עד עכשיו. זהו ללא ספק הסרט הכי גרוע שראיתי השנה. אני בטוח שיהיו כאלה שיגידו שהאשמה אינה של הסרט, אלא בשיווק שלו. הוא שווק בטריילר בתור סרט אקשן-נואר מגניב עם בראד פיט, רק שהוא לא כזה בכלל. אבל אני מסרב לקבל את התירוץ הזה. אני בטוח שהיו אנשים שראו אותו בלי שום ציפיות או ידע מוקדם ועדיין חשבו שהוא גרוע. אגב, זה הסרט היחיד השנה בו ראיתי אנשים קמים ועוזבים את האולם. פשוט קמו באמצע והלכו הביתה. ולא תגידו זוג או שניים, אלא מספר לא מבוטל של אנשים. וזה לא היה רק בהקרנה שלי, שמעתי גם על עוד מקרים כאלה מאנשים אחרים. חוץ מסרט אחד (איטלקי, אם אתם שואלים), בחיים לא עזבתי סרט קולנוע באמצע. לא משנה כמה הוא גרוע, אני נשאר עד הסוף המר. אבל אם זה היה אפשרי, הייתי חוזר אחורה בזמן לאחר הצפייה ואומר לעצמי לעזוב ביחד עם השאר. או פשוט לא ללכת לזה בכלל.
הסרט מספר על שני פושעים השודדים משחק קלפים של המאפיה. לאחר המקרה, המאפיה קוראים למתנקש שיאתר אותם ויטפל בהם. נשמע כמו סרט אקשן / מתח, נכון? אז זהו, שהוא לא. הסרט הזה הוא פשוט דברת בלתי-פוסקת. אנשים מדברים על דברים שקרו שראינו, דברים שקרו אוף-סקרין או סתם על חייהם האישיים שעליהם אין לנו מושג. וזה משעמם, כל-כך משעמם. רק פעם ב 10 דקות בערך מישהו נזכר לירות במישהו. ואז חוזרים לדברת. בין לבין גם מנסים לדחוף לגרון של הצופה את זה שהשוד הוא בעצם משל למצב הכלכלי הרעוע (הסרט מתרחש בסוף שנת 2008). השעה ו 40 של הסרט מרגישות כמו נצח, ואתה בטוח שכל רגע הוא אולי ישתפר או יפתיע איך שהוא, אבל זה לא קורה. מי היה מאמין שבשעמומון הגדול של השנה יככב לא אחר מבראד פיט. כמו שאומר הביטוי "איך נפלו גיבורים". בקיצור, סרט רע, גרוע, איום ומשעמם. אלא אם כן בא לכם להירדם.

killing

זהו, אלה היו הסרטים שהכי אכזבו אותי בקולנוע השנה. אם יש סרט שאתם חשבתם שהוא גרוע אבל לא מופיע פה, אז א. או שאני לא חשבתי שהוא היה עד כדי כך גרוע או ב. שלא ראיתי אותו בקולנוע / בכלל. זהו להיום. מחר – הסצינות הכי טובות של השנה.

 

כתיבת תגובה

