טריילר פארק- אביב נעורים

אוטוטו נגמר החודש הראשון של שנת 2013. כמו בכל שנה, התקופה הקולנועית הכי מדוברת היא הקיץ, וכבר יצאו לא מעט טריילרים והצצות לסרטים שאמורים להעביר לנו את העונה החמה. גם במשחק ה"סופרבול", שיערך ביום הראשון הקרוב, נזכה לראות קטעים מ"מהיר ועצבני 6", "מלחמת העולם Z" ועוד, שהאולפנים הוציאו עשרות אלפי דולרים כדי לשדר באירוע (ובצדק, ה"סופרבול" הקודם שבר את שיא הצפייה במשדר טלוויזיוני אי פעם בארה"ב – 111 מיליון צופים). אבל קודם לכן, קצת לפני שהקיץ מגיע, יוצאים עוד סרטים ששוויים התייחסות. הנה כמה מהם:
"Spring Breakers"
מבט מהיר בקאסט של הסרט הזה חושף שמות כמו סלינזה גומז ו-ונסה הדג'נס. נשמע כמו סרט בערוץ דיסני. אבל רגע, יש גם את…ג'יימס פרנקו? מה לעזאזל הוא עושה בסרט יחד עם "היי סקול מיוזיקל" והחברה של ג'סטין ביבר? (או שהם כבר לא ביחד? בעצם, למי לעזאזל אכפת?!). אז כן, לכל כוכבת ילדים תמימה וחמודה מגיע מתי שהוא השלב שהיא רוצה להראות שהיא קצת יותר מזה ובוגרת ונועזת והכל. הסרט מספר על חבורת בנות שמחליטות לחלטר כשודדות כדי לממן חופשה. לאחר שהן נעצרות, הן משוחררות בערבות ע"י סוחר סמים ונשק (פרנקו) שמציע להן לעזור לו בעסקים. ככל הנראה, מצפה לנו הרבה סקס, סמים וארות ניאון.
מצד אחד, אני רוצה לחשוב שפרנקו יודע מה הוא עשה כשהסכים להשתתף בזה. מצד שני, אחרי "סרט 43" אני מטיל ספק בשיקול הדעת של הרבה כוכבים הוליוודים (ביקורת עליו ועל "עומד אחרון" מחר). מצד שלישי, אולי הסרט הזה יפתיע ויהיה….טוב.
תאריך יציאה בארה"ב – 22/3 (בארץ לא ידוע)

"Olympus Has Fallen"
נראה לי שכבר הזכרתי את הסרט פעם או פעמיים, אבל אעשה סיכום קצר בשביל מי שמצטרף אלינו. בהוליווד אוהבים לאחרונה לעשות סרטים שונים על אותו נושא, לדוג' שלגיה – "שלגייה והצייד" ו"מראה מראה – הסיפור האמיתי". השנה הנושא החם הוא התקפה של טרוריסטים על הבית הלבן, כשסוכן כוחות מיוחדים לשעבר צריך להציל את היום. באחד מהם, שמגיע בקיץ, צ'אנינג טאטום צריך להציל את הנשיא ג'יימי פוקס. באחד האחר, שמגיע במרץ, זהו ג'רארד באטלר שצריך להציל את הנשיא אהרון אקהרט.
האמת, זה נראה כמו סרט אקשן די סטנדרטי, אבל אני שמח שבאטלר חוזר לסרטי אקשן במקום חלטורות מעפנות כמו "אקסית במצור" או "האמת המכוערת". חוץ מבאטלר ואקהרט מככבים בסרט גם מורגן פרימן (סיבה מספיק טובה לראות כל סרט) ודילן מקדרמוט ("אימה אמריקאית").
תאריך יציאה בארה"ב – 22/3 (בארץ לא ידוע)

"Dead Man Down"
אם תשאלו מישהו לגבי הסרט "נערה עם קעקוע דרקון", יש סיכוי לא רע שהוא יניח שאתם מתכוונים לסרט מ 2011 בבימויו של דייויד פינצ'ר. אבל כמובן שהספר המקורי אינו אמריקאי, אלא שוודי, וגם נעשו על פיו סרטים שוודיים. את הסרט השוודי לא ראיתי, אבל אומרים שהוא טוב. ביים אותו בחור בשם נילס אופלב, שמאז ביים דברים בטלוויזיה, ועכשיו חוזר עם סרט חדש, ומתאחד עם הכוכב הראשית של "נערה" השוודי, נומי ראפאס (שמאז הספיקה גם לשחק בכמה סרטים אמריקאים ידועים).
הסרט מספר על אישה שרואה את שכנה (קולין פארל, שאני מאוד אוהב) רוצח מישהו. היא מבקשת את עזרתו לרצוח מישהו כנקמה על זה שפגע בה, אך מסתבר שהמישהו הזה הוא לא אחר מהבוס של הרוצח (טרנס הווארד). גם זה נראה כמו סרט אקשן די ג'נרי, אבל יש לטריילר סגנון נחמד כזה. כמו כן, הסרט האחרון בו קולין פארל גילם רוצח שכיר היה נהדר (" ברוז' ").
תאריך יציאה בארה"ב – 8/3 (בארץ לא ידוע)

"Pain and Gain"
אני לא יודע מה לחשוב על מייקל ביי. פעם הוא עשה סרטים שאהבתי, כמו "בחורים רעים" ו"איילנד". אבל אז הוא התחיל לשחק עם רובוטריקים, ויצר סרטים שהם גרוטאות כמעט מכל בחינה אפשרית. אבל עכשיו, בין ה"רובוטריקים" השלישי לרביעי, ביי לקח הפסקה מהמכוניות המתאבקות שלו ועושה סרט בו בני-אדם הם לא קישוט. הסרט מבוסס על מקרה אמיתי, ומספר על חבורת שרירנים המסתבכת בפרשיית חטיפה.
ביי ליהק לסרטו את מארק וולברג (וכנראה הם נעשו חברים טובים כי וולברג גם יככב ב"רובוטריקים 4") – שבהחלט נראה מנופח, את דוויין "דה רוק" ג'ונסון – שנראה לי תמיד היה מנופח, ואת אנת'וני מאקי ("פלדה אמיתית"). הליהוק שמעצבן אותי במיוחד הוא של רבל ווילסון, ה"תגלית" מ"מסיבת רווקות" (אחד הסרטים הכי נוראיים שאי פעם נוצרו) שמאז כולם חושבים משום מה שהיא מצחיקה, כשהיא בכלל, בכלל לא. עד שחשבתי שאולי יהיה סרט של מייקל ביי שאני אוהב שוב, הוא היה חייב לתקוע אותה שם. למה? באמת שאני לא יודע. נו טוב, אולי בכל זאת יש תקווה…
תאריך יציאה בארה"ב – 26/4 (בארץ לא ידוע)
"The Place Beyond the Pines"
וידוי – אני לא אוהב את ריאן גוסלינג. אני מניח שאני לא לבד, אבל הבחור די פופולרי. טוב, אולי "לא אוהב" זה קצת נוקשה מדי. לא הייתי קורא לו שחקן גרוע, אבל משהו בו מעצבן אותי. נראה לי שהמקרה היחיד בו כן אהבתי אותו היה ב"בלו ולנטיין", סרט רומנטי עצוב אך מקסים. ועכשיו הוא חוזר לשתף פעולה עם הבמאי של הסרט, אז אולי גם פה אני אוהב אותו.
גוסלינג מגלם אופנוען פעלולים. לאחר שהוא מגלה שיש לו ילד, הוא משתמש בכישוריו המוטוריים כדי לשדוד בנקים ולהרוויח כסף בשביל המשפחה שלו. את המצוד המשטרתי אחריו מנהל שוטר טירון (בראדלי קו…אה סליחה, המועמד לאוסקר בראדלי קופר) שנמצא תחת הפיקוד של שוטר מושחת.  בקאסט אפשר למצוא גם את אווה מנדז ודיין דהאן ("כרוניקה בזמן אמת").
תאריך יציאה בארה"ב – 20/3 (בארץ לא ידוע)

"ג'ק קוטל הענקים"
ונסיים עם בריאן סינגר. גם לגביו יש לי רגשות מעורבים. פעם הוא עשה סרטים מעולים, כמו "החשוד המידי" ושני סרטי "אקס מן" הראשונים בטרילוגיה. אבל שני סרטיו האחרונים – "סופרמן חוזר" ו"מבצע ואלקירי" – היו די מעפנים. לא מזמן פורסם שסינגר יחזור ליקום של "אקס מן" ויביים את "ימים של עתיד עבר" – סרט ההמשך ל"אקס מן: ההתחלה". זו סיבה טובה להעלות את הציפיות, אבל אולי הוא יצליח להחזיר את כבודו עוד קודם לכן, עם העיבוד הזה לאגדה הידועה.
ג'ק (ניקולס הולט) מטפס על גבעול ענק שצמח מאפוני קסם כדי להציל נסיכה שנחטפה ע"י ענקים. משתתפים בסרט גם יואן מקרגור, סטנלי טוצ'י ("משחקי הרעב"), ביל ניי ואיאן מקשיין ("שודדי הקאריביים"). מצד אחד, הסרט נראה די ילדותי. אבל אולי סינגר יצליח להפתיע. גם אם זה לא יהיה משהו, אני עדיין מצפה לראות מה יעשה עם "אקס מן".
תאריך יציאה בארץ– 21/3

להשאיר תגובה

