MinDoodling

הפוסט הזה…די סתמי. אתם יודעים מה זה דודלינג, נכון? כשסתם משעמם לכם ואתם משרבטים שטויות. אז הפוסט הזה הוא סוג-של דודלינג של המוח שלי. MinDoodling, אם תרצו. או בלוגלינג. לא, זה לא נשמע כזה טוב. בכל מקרה, חשבתי לעשות איזה פוסט של חדשות או טריילים, אבל במקום זה אני עושה את זה. למה? מאותה סיבה שאני עושה הרבה דברים – סתם, ככה. אם אתם מכירים אותי, יכול להיות שאתם יודעים לפחות חלק מהדברים פה. בין אם אתם מכירים אותי או לא, תרגישו חופשי להתעלם מהפוסט הזה. הוא לא קשור לקולנוע בשום אופן (נו טוב, אולי טיפה), הוא לא כזה מעניין, הוא סתם…דודלינג.
…וואו, פתאום לא עולה לי כלום. עשיתי היום הליכה בשכונה וחשבתי על כל מיני דברים שאני רוצה לכתוב פה, ועכשיו הם לא עולים לי. הזיכרון שלי איום ונורא. ברצינות, ההיפוקמפוס שלי לא משהו בכלל (כן, אני מרגיש מאוד מתוחכם שאני משתמש במילים כמו 'היפוקמפוס'). יש הרבה דברים שאני לא זוכר. מה אני כן זוכר? סרטים, כמובן. איך אני יודע שאני זוכר סרטים? כי הרבה, הרבה דברים מזכירים לי אותם. המוח שלי הוא כמו מכונת רפרנסים ענקית – או שאני עושה רפרנסים, או שאני מזהה אותם. כמעט כל דבר שאני קורא או רואה או שומע מעלה אצלי איזה שהוא רפרנס – גם אם הכי מעורפל – לאיזה שהוא סרט. זו ברכה וזו קללה. וזו אחריות גדולה (רואים למה אני מתכוון? זה לא היה בכוונה או בדיחה כדי להדגים את הנקודה, פשוט הרגיש לי טבעי לכתוב את זה).
מה עוד?…ולוגים! וכן, אני מתכוון ל vlogs, לא קיללתי אתכם באיזו שפה נידחת. לאחרונה צפיתי בכמה ולוגים – כאלה שאני מכיר וכאלה שגיליתי – וחשבתי כמה הייתי רוצה לעשות ולוגים. כן, זה קצת נוגד את האישיות הביישנית והמופנמת שלי, אבל עדיין. אבל לצערי אני לא יכול לעשות ולוגים, כי יש לי מודעות עצמית גבוהה. יש לי קול עמוק ובנוסף גם גשר בשיניים. כן, אני בחור בן 21 עם גשר בשיניים, וזה מביך בדיוק כמו שזה נשמע. למה זה? סיפור די ארוך שמערב ציסטות בלסת ועקירה של לפחות 5 שיניים, וגם העובדה שלקח לי לא מעט זמן להבין שלרופא שיניים הראשון שלי לא היה ממש מושג מה הוא עושה. אז למרבה הצער, כבר משנות העשרה המוקדמות שלי אני תקוע עם הגשר הזה. הרבה פעמים שקלתי פשוט להוציא אותו וזהו. גם היה רופא שיניים שהציע איזה ניתוח שנשמע די מפלצתי, משהו עם ברזלים ותפירות ואי יכולת לפתוח את הפה למשך 3 חודשים (אני לא צוחק, הוא באמת אמר משהו כזה). וזה נשמע די נורא והכל, אבל היי, זה לוקח פחות זמן! אבל הרופא שיניים שיש לי כרגע מתעקש שעוד איזה 3-4 חודשים אני אגמור עם הגשר הזה, אז החלטתי פשוט לחרוק שיניים (חה!) ולחכות עד הסוף. אולי יום אחד אעשה ולוגים, אבל כנראה שלא בעתיד הקרוב.
אני בן-אדם ספונטני. ואני אוהב את זה שאני ספונטני, לטוב ולרע. אחד מחברי הקרובים הוא דווקא ההפך הגמור. הוא צריך תכנית לפני שהוא יוצא מהבית, שתהיה לו איזו שהיא מטרה. מטרות זה משעמם! נכון, לא תמיד הספונטניות שלי נגמרת בצורה הכי טובה, אבל אני אף פעם לא מתחרט עליה. לדוגמה – שלשום הייתה פה הופעה של "דפש מוד". אני לא מעריץ שלהם, אין לי אלבומים או משהו, אני מכיר אולי שניים-שלושה שירים. ביום של ההופעה ראיתי בפייסבוק מישהו שמציע למכור כרטיסים במחיר מוזל, ואמרתי לעצמי "המממ, למה לא?"  אז נכון שאני בקושי מכיר אותם אבל אני לא הולך להרבה הופעות, אז אם אפשר להשיג כרטיסים במחיר זול יחסית, למה לא? באותו ערב היה לי קורס פוטושופ ולאחר מכן עבודה. והאמת, הסיבה היחידה שלא הלכתי היא שלא הצלחתי למצוא מחליף בעבודה. הייתי יכול לוותר על הקורס לשבוע אחד. אם הייתי מצליח לצאת מהמשמרת ההיא, יש סיכוי טוב שהייתי הולך להופעה. למה? סתם, ראיתי הזדמנות ואמרתי "למה לא?". אז שוב, לא תמיד הספונטניות יוצאת לפועל או מניבה תוצאות. אבל אני לא מתחרט על זה.
אם כבר קורס פוטושופ – אחת הסיבות…טוב, זו לא הייתה בדיוק אחת מהסיבות, אבל אחד היתרונות בזה שאני לומד פוטושופ הוא שאני יכול עכשיו לשפצר את הבלוג. כלומר, ליצור לוגואים מגניבים ותמונות והכל. אבל אני לא עושה את זה. למעשה, אני בקושי משתמש בפוטושופ כשאני בבית, וגם אז אני רק עושה עם זה שטויות בשעות הקטנות של הלילה. אני גם לא הולך לפיתוח קול או למכון כושר או עושה כל מיני דברים שכנראה ישפרו את מצבי איך שהוא. למה? כי אני עצלן / דחיין.
יש מושג שלקוח מטרגדיות יווניות בשם Fatal Flaw. בכל טרגדיה יוונית יש לגיבור תכונה שלבסוף מביאה למפלתו. זה יכול להיות גאווה (היבריס), סקרנות וכו'. אני אוציא רגע את המושג הזה מההקשר הרגיל שלו, ואגיד שאם לי יש Fatal Flaw, הוא כנראה עצלנות. אני דוחה הרבה דברים, בין אם הם זניחים, חשובים, בקושי קשורים אלי, קשורים אלי מאוד וכו'. אני יודע שהרבה פעמים אני מזיק לעצמי איך שהוא בכך שאני דוחה אותם, אבל זה פשוט חזק ממני. לדוגמא, אם דיברנו קודם על הגשר – הרופא שיניים הביא לי גומיות כאלה לשים בגשר כל לילה לפני השינה, שאמורות לזרז את התהליך של להזיז את השיניים לאן שהוא רוצה. מדי פעם אני עושה את זה, אבל רוב הלילות אני לא זוכר עד אחרי שאני כבר מכבה את האור ונכנס לפוזה נוחה במיטה. אני יכול לקום שוב לדקה בדיוק כדי לעשות את הדבר הקטן הזה שיעזור לי להפטר מהגשר – מה שאני מאוד רוצה – אבל אני פשוט חושב "פאק איט, אין לי כוח לקום עכשיו. נעשה את זה מחר". וזו באמת דוגמה מינורית, יש דברים הרבה יותר חמורים.
ובמעבר נושא חד – זוכרים איך אמרתי לפני כמה זמן שאני עובד על תסריט? אז אפשר לקרוא אותו כאן. רק מזכיר שזו טיוטה ראשונית לתסריט הראשון שכתבתי אי פעם. הראיתי אותו כבר לכמה אנשים, והביקורות היו די חיוביות (למרות שאני חושד שהם סתם אמרו את זה כדי להיות נחמדים) אבל גם קיבלתי כמה נקודות טובות לשיפור. ברור לי שיש עוד מה לעבוד עליו, אבל שום דבר לא מושלם. גם אחרי השיפורים אני כנראה אמצא עוד דרכים לשפר וגם אחריהן וכו'. תמיד יש מה לשפר, ואם אני אחכה עד שהוא יהיה מושלם, אני לא אפרסם אותו לעולם. חוץ מזה, זה לא שאני שולח אותו לאיזה אולפן או משהו. סתם רעיון לסרט קצר שעלה לי בראש. אז אתם מוזמנים לקרוא ולתת פידבק.
דבר אחרון לסיום – מאוד מעניין להסתכל בסטטיסטיקה של הבלוג הזה. למשל, ממוצע הצפיות בחודש האחרון עומד על כ-30 צפיות ביום. אבל ביום שאחרי פרסום הביקורת על "איירון מן" רשומות 72 צפיות! אני יודע שזה מה שבלוגים אחרים עושים בדקה, אבל בשבילי זה די גבוה. אז תודה, אני מניח. כמו כן, משעשע לראות את כל המדינות שמהן אנשים נכנסו לבלוג הזה. ישראל בראש הטבלה כמובן, ואחריה ארה"ב, אנגליה וקנדה. אבל רשומות גם כניסות (בודדות) מברזיל, בלגיה, סינגפור, ניו-זילנד, קרואטיה, נפאל, תאילנד, אוסטריה, ערב הסעודית, דנמרק ועוד. אין לי מושג איך האנשים האלה הגיעו לבלוג הזה, אבל אני מקווה שהם אהבו אותו. אם הם יודעים עברית, זאת אומרת.
זהו לבינתיים, נראה לי. תודה שקראתם, למרות שאני בספק שהמידע פה תרם לכם במשהו (אל תגידו שלא הזהרתי!). אני הולך לראות היום "טראנס", אז צפו לביקורת על זה מחר, אולי. שיהיה לכם אחלה סופ"ש!

 

כתיבת תגובה

