הבלוג בן שנה!

שנה? מה שנה? פתחתי את הבלוג הזה יחד עם יציאת "עלייתו של האביר האפל". נו, זה לא היה שבוע שעבר? שנה, ברצינות? כנראה שכן. מחר הבלוג הזה יהיה קיים 365 ימים. זה די מדהים. לפני שנה וחצי ה"ביקורות" שלי היו בצורה של notes בפייסבוק. כשפתחתי את הבלוג עוד הייתי חייל בצבא ההגנה לישראל שעושה יומיות ומרוויח 350 שקל בחודש. והנה אנחנו עכשיו, שנה אחרי, כשאני אזרח מן המניין, עם בלוג שמכיל 88 רשומות (כולל זאת). מי היה מאמין? בטח שלא אני.
פתחתי את הבלוג הזה משתי סיבות – אני אוהב לכתוב ואני אוהב קולנוע. כשאני רואה סרט אני רוצה לשתף את החוויה שלי. פה היה אמור להיות משפט בסגנון "אם השפעתי על דעתו של לפחות מישהו אחד בנוגע לסרט, זה היה שווה את זה". אבל אני לא מסכים עם זה. ללא מעט מבקרים שאני מאוד מעריך יש לפעמים דעה מנוגדת לגמרי משלי על סרטים. אם הייתי נמנע מכל סרט שנקטל בביקורות או רץ לכל סרט שמהללים, כנראה שהייתי מפספס הרבה סרטים מעולים ומקבל לא מעט צלקות נפשיות מוקדם מהצפוי.
לדעתי המטרה של ביקורות הן לתת לקורא פרספקטיבה, שידע בערך למה לצפות. יכול להיות שהחוויה שלו תהיה שונה לגמרי ממה שהמבקר מתאר, ולכן ביקורות לא צריכות להוות שיקול לצפייה בסרט. בקיצור, כנראה שהמשפט הנכון הוא שאם מישהו נהנה לקרוא את הביקורות שלי – או אפילו החכים מהן קצת – אז זה היה שווה את זה. אבל שוב, המטרה בפתיחת הבלוג הזה לא הייתה להשיג תהילה נצחית או גדוד מעריצות (את שניהם כבר יש לי), אלא פשוט…לשתף.

one

נראה לי שפה צריכות להיות תודות או משהו. אז דבר ראשון תודה לאתר "עין הדג", שנתן לי את ההשראה לפתיחת הבלוג הזה. תודה לאדיר שמש על הבאנר היפה שם למעלה. תודה לכל אלה שמצטרפים אלי לצפייה בסרטים, אתם חלק בלתי-נפרד מהחוויה. ותודה לכם, הקוראים, שאכפת לכם מהדעות שלי. אני באמת מרגיש שהתפתחתי בשנה האחרונה מבחינת הביקורות ויכולת הכתיבה שלי. לדעתי זאת הייתה שנה מעולה, גם מבחינה אישית וגם מבחינה קולנועית, ואני מקווה לכתוב עוד הרבה ביקורות בשנים שיבואו. והיי, אולי גם ישלמו לי על זה יום אחד.
נ.ב. במה שנראה כמו מסורת בהתהוות, את הבלוג פתחתי עם ביקורת על סרט קומיקס ("עלייתו של האביר האפל"), וגם מחר תהיה פה ביקורת על סרט קומיקס ("וולברין").
 שוב תודה, ומזל טוב לבלוג שלי. הם גדלים כל-כך מהר…

 

להשאיר תגובה

