טריילר פארק – זה יגמר בדם

טוב, נראה לי שאנחנו צריכים לקחת הפסקה קטנה. זה לא אתם, זה אני. כנראה ששמתם לב שרמת הפעילות שלי פה צנחה לאחרונה. הסיבה היא פשוטה מאוד – עבודה, עבודה ועוד עבודה. אני עובד קצת יותר מחצי שנה, אבל בזמן האחרון התחלתי ממש לטחון משמרות. חלק מהן ביום, חלק בלילה, והרבה מהן במרחק של 8 שעות בלבד זו מזו, כך שאת הזמן שבו אני לא עובד אני מנצל בעיקר לשינה. כלומר, אני לא רואה סרטים באותו הקצב שראיתי, אז אין לי ממש מה לבקר, וגם על דברים אחרים אין לי ממש זמן לכתוב. אבל הנה, עוד שבועיים אני סופסוף עוזב את העבודה. ואז הפעילות תחזור, נכון? אז זהו, שלא. ב 1.10 אני עולה על מטוס לארה"ב, שם אטייל במשך חודשיים. כנראה שאצפה באיזה סרט פה ושם, אבל לא תהיה לי דרך לכתוב עליו, לפחות לא בעברית.  זה אומר שאוטוטו הבלוג יצא להפסקה, כנראה עד תחילת השנה האזרחית הבאה. אבל עד אז, אני אנסה לפרסם פה עוד איזה פוסט או שניים אחרונים. לעזאזל, אמרתי לעצמי שלא אבכה…
אביה של ילדה שנעלמת חוטף את החשוד העיקרי ומנסה לגרום לו לדבר באמצעות עינויים, כשבסיפור מעורבים גם שוטר וגם שכנו של האב, שבתו שלו נעלמה גם היא. לא, עדיין לא עשו רימייק אמריקאי ל"מי מפחד מהזאב הרע", זה כנראה סתם צירוף מקרים מדהים למדי. זו העלילה של "אסירים", שחוץ מקווי דמיון גדולים בעלילה לא קשור בשום דרך לסרטם של אהרון קשלס ונבות פפושדו. הקאסט המרשים מורכב מיו ג'קמן, טרנס הווארד, ג'ייק ג'ילנהול ופול דיינו.
תאריך יציאה – 19.9

 

זוכרים שאמרתי לגבי "אקדח כפול" שכדאי להמנע מהטריילר, כי הוא מראה בערך את כל הסרט? זה גם המקרה עם "קארי", וגם אותו מומלץ לא לראות. כלומר, בהנחה שאינכם מכירים את חומר המקור. "קארי" היה ספרו הראשון של סטיבן קינג שיצא לאור, והוא קיבל עיבוד קולנועי מפורסם ב 1976. הסיפור הוא על קארי, ילדה ביישנית ומנודה בבית ספרה, גם בגלל אמה הנוצרייה האדוקה. בזמן שבתיכון מתכוננים לנשף הסיום, קארי מגלה שיש לה כוחות טלקנטיים.
 רימייקים לסרטי אימה הם לא משהו חדש, וגם כמו במקרה הזה, הם לא ממש נחוצים. יצא לי לראות את הסרט המקורי רק לפני כמה ימים, ולדעתי הוא נהדר ושווה צפייה, בין אם אתם מתכננים לצפות ברימייק או לא. אם כבר ראיתם את הסרט המקורי לא תופתעו משום דבר בטריילר הזה, שלפיו נראה שהסרט נשאר נאמן למקור עד רמת הדיאלוג וחלק מהשוטים. ההבדל הוא שהעלילה עוברת מודרניזציה, כלומר יש סמארטפונים וכו'. חוץ מזה נראה שזה אותו סרט בדיוק, כשלנעליה של סיסי ספייסק נכנסת קלואי מורץ (היט גירל מ"קיק אס").
תאריך יציאה – 17.10

 

אחרי עידן "הארי פוטר" ו"דמדומים", יש הרבה מתמודדים לכתר על ה-פרנצ'ייז של סרטי פנזטיה לנוער. כרגע מוצגים בקולנוע "בני הנפילים" ו"פרסי ג'קסון וים המפלצות", כל אחד מהם מבוסס על ספר מסדרה אחרת שמכוונת אל ראשים צעירים. בשנה הבאה יגיע אלינו "Divergent" (עוד עליו למטה) וגם הוכרז שיצא סרט על ספרי "ארטמיס פאול". כנראה שחלק מהעיבודים האלה יצליחו וימשכו הרבה קהל את הקופות, וחלק יכשלו ולא נראה יותר מסרט אחד שלהם (זוכרים את "אראגון"? גם אני לא). מה שבטוח, כרגע נראה שיש שליט אחד על כס "סנסציית הפנטזיה לנוער" – "משחקי הרעב".
הסרט הראשון, בכיכובה של ג'ניפר לורנס (שאם יש מישהי שהייתי מסכים להכנס איתה לזירה רק כדי שתהרוג אותי זו היא), היה הצלחה קופתית אדירה, והאולפנים לא היססו לרגע וישר התחילו לעבוד על הסרט המבוסס על הספר השני בסדרה. לאחר מאורעות הסרט הראשון, קטניס אוודרין ופיטה מלארק מגלים שבעקבות תחמון של החלונות הגבוהים הם צריכים לשוב לזירת "משחקי הרעב" בסוג של עונת וי.איי.פי, בה משתתפים אנשים שזכו – כלומר שרדו – במשחקים קודמים, ובינתיים המחוזות פותחים במרד נגד הקפיטול. אל הסרט החדש מצטרפים פיליפ סימור הופמן, סאם קלאפין ("שודדי הקאריביים 4") ועוד. כמו כן, את גארי רוס – שביים את הסרט הראשון – מחליף פרנסיס לורנס ("קונסטנטין", "אני האגדה") שישאר מאחורי המצלמה עד הסרט האחרון (הספר השלישי פוצל לשני סרטים, כמובן).
תאריך יציאה – 21.11

 

"Oldboy" – שמסיבה שלא הבנתי עד היום תורגם ל"שבעה צעדים" – הוא אחד הסרטים הכי עוכרי שלווה שיצא לי לראות. הוא סרט מעולה, אלים וביזארי, אבל גם מאוד עוכר שלווה ונשאר בראש לא מעט אחרי הצפייה. וגם הוא מקבל עכשיו רימייק. אבל בניגוד ל"קארי", "אולדבוי" המקורי הוא לא סרט אמריקאי ישן, אלא סרט קוריאני מ 2003 שביים פארק צ'אן-ווק.
הסרט מספר על אדם שללא סיבה נראית לעין נחטף ונכלא בתוך דירה. לאט לאט הוא מתחיל לאבד את שפיותו, עד שיום אחד, 20 שנה מאוחר יותר, הוא משוחרר חזרה לעולם. בעזרת כמה רמזים ובחורה צעירה הוא יוצא לגלות מי חטף וכלא אותו ולמה. את הרימייק ביים ספייק לי ("האיש שבפנים", "השעה ה 25") ומככבים בו ג'וש ברולין ("ארץ קשוחה"), סמואל ל. ג'קסון ואליזבת' אולסן.
תאריך יציאה – 5.12

 

ובמעבר חד מקוריאה וארה"ב אל הארץ התיכונה. "ההוביט – מסע בלתי צפוי" עורר אצלי תחושות מעורבות. מצד אחד הוא היה מאוד יפה ויזואלית ומשוחק היטב והיו לו כמה וכמה רגעים טובים. מצד שני, הוא הרגיש כמו אקספוזיציה מאוד, מאוד ארוכה. הרבה מאוד קרה, אבל תכלס, לא ממש קרה משהו. הספר, כפי שאתם אולי זוכרים, מפוצל לשלושה סרטים. לכן נשאלת עכשיו השאלה "האם גם הסרט השני יהיה אקספוזיציה ורק באחרון סופסוף יקרה משהו, או שהוא יתחיל להזיז ת'עניינים"? ובכן, הטריילר די מזכיר את זה של הסרט הראשון – גמדים עושים שטויות, בילבו, גנדלף….רגע….OMG, זה לגולאס!
לאחרונה ראיתי את "קיק אס 2" והבנתי שלא ראיתי את ג'ים קארי על מסך קולנוע מאז "יס מן" ב 2008. גם את אורלנדו בלום לא ראיתי הרבה זמן, מאז שסגר יחד עם ג'וני דפ את טרילוגיית "שודדי הקאריביים" ב 2007 (כן, אני יודע שיש סרט רביעי ועומד להיות גם חמישי וכנראה יותר. אבל אפשר להתכחש אליהם מדי פעם). הפעם כנראה שלגולאס יהיה פחות ראשי משהיה בשר"ה – בכל זאת, זה הסיפור של בילבו – אבל זה בהחלט קאמבק נחמד. עכשיו רק צריך מישהו בסרט שיקח את הגמדים לאייזנגארד.
תאריך יציאה – 12.12

 

בשנה הבאה יצא סרט נוסף של "משחקי הרעב", אבל הוא לא יהיה הסרט המבוסס-על-ספרי-פנטזיה-לנוער היחיד שיצא. במרץ הקרוב יצא בארה"ב הסרט "Divergent" (שעברית, מסתבר, נקרא "מפוצלים"). בניגוד ל – וכנראה בעקבות ההצלחה של – "משחקי הרעב", על הסרט הזה התחילו לעבוד אפילו לפני שפורסמה כל הטרילוגיה הספרותית (הספר השלישי והאחרון יוצא לאור בעוד חודש וחצי).
העלילה בקצרה: *מחליף לקול דרמטי* בעולם דיסטופי שמחולק לפלגים שכל אחד מהם מייצג תכונה אנושית כל שהיא (כנות, ידידות, אומץ וכו'), נערה אחת מגלה שהיא מתאימה במידה לשווה לכמה פלגים, ולכן נחשבת ל"מפוצלת" *סוף קול דרמטי*. לא קראתי את הספרים, אבל לפי התקציר להיות "מפוצל" זה מסוכן. אני לא אתפלא אם יהיה שם מאבק נגד השלטון של העולם הדיסטופי ומשולש אהבה.
בסרט מככבים שיילין וודלי ("היורשים") ות'יאו ג'יימס (שהפרצוף שלו נראה כמו שילוב של האחים פרנקו) והוא מבויים ע"י ניל ברגר ("ללא גבולות").
תאריך יציאה בארה"ב 21.3.14

כתיבת תגובה

